Lijsttrekkerschap dorpspartij durf! #kieslokaal

Een ode aan lokale, gedurfde politiek

Topsporters zullen het beamen. Succes wordt enkel buiten de comfortzone behaald.
Aan politiek doen vraagt steeds meer om uit je comfortzone gaan. Ik heb bewondering voor alle mensen die de sprong wagen, niet het minste iedereen die zich al jaren engageert en de nieuwe durvers die zich recent aansloten bij onze dorpspartij.

Ook ik maak opnieuw de sprong... deze keer als lijsttrekker van dorpspartij durf! Goede politiekers vinden een moedig evenwicht tussen eigen overtuiging en verantwoordelijkheid. Vanuit dit uitgangspunt trek ik, samen met een fantastische ploeg, met veel plezier de komende verkiezingscampagne.

Als lijsttrekker heb ik de eer om een diverse groep durvers te mogen vertegenwoordigen. Dankjewel dorspartij durf! Ook al voelde het politieke landschap de afgelopen jaren bij momenten erg gespannen en (soms onnodig) tegengesteld, de Wijnegemnaars die ik ontmoet zijn gelukkig meer verbonden dan verdeeld. Dat geeft hoop én de energie om er voor de tweede keer een serieuze lap op te geven.


Ik geloof in samenwerken. Ik geloof dat fouten maken, ja zelfs bij politiekers, menselijk is. Ik geloof dat actief luisteren en begrip tonen de meest fundamentele eigenschappen van een politieker moeten zijn. Ik geloof in onderbouwde keuzes en bewust geïnformeerd worden. Ik geloof in een positieve (Wijnegemse) toekomst.

Ik geloof in durf...het lef dat nodig is om de kloof tussen "weten wat moet gebeuren" en "effectieve acties" te dichten.

Tot slot een oproep... als je niet wilt dat politiek in achterkamers gebeurt, ga stemmen!
Roepen aan de zijlijn mag, zolang je maar aangeeft welke richting jouw ideale ploeg uitgaat!
Steeds welkom bij dorpspartij durf!


Voor een gezonder, rustiger, vriendelijker en sterk Wijnegem.

Tom Tachelet
Lijsttrekker dorpspartij durf! 2024




Reacties

Populaire posts van deze blog

Aantal verkeersongevallen Houtlaan op het hoogste peil in 10 jaar. Kiezen we voor tijdswinst, of gaan we voor meer veiligheid én woonkwaliteit?

12de werk voor Wijnegem. Mijn lokale droom: een open brief voor Wijnegem! *Filmpje*