9de werk voor Wijnegem. Dwars door Wijnegem, met de fiets! Lokale economie & middenstand verdienen een centrummanager! *Filmpje*





Een sterke lokale economie begint bij een sterk lokaal Wijnegems shopping- en ondernemersmerk.
Met mijn toer ‘Dwars door Wijnegem’ liet ik zien dat ons dorp heel wat te bieden heeft. Elk shoppingverhaal is persoonlijk. Wijnegem heeft dus veel meer te bieden dan wat ik liet zien.

De handelzaken die niet werden vermeld, wil ik daarom toch graag 'in the picture' zetten. 
Interesse als handelaar? Stuur me dan een mail met de naam van jouw Wijnegemse zaak én dan kom ik graag een gepersonaliseerde foto trekken van uw zaak!

Middenstanders én lokale bedrijven zijn dus belangrijk voor het hele dorp
, want:
  • Het zijn middenstanders en bedrijven die trouw activiteiten van verenigingen sponseren. Van sportclubs tot jeugdfuiven. Ik heb nooit anders geweten. Van gesponseerde basketbaltruitjes tot Aspi-fuiven. Het waren steevast lokale middenstanders die zich engageerden om het lokale verenigingsleven te versterken.
  • Het zijn lokale middenstanders die voor de ‘(shop)beleving’ zorgen in en rond onze Turnhoutsebaan. Stel je deze drukke rijbaan voor zonder hen. Het zou een saaie, grijze bedoeling zijn. Toevallige ontmoetingen tussen inwoners gebeuren in en rond winkels. Lokale middenstanders brengen buren dichter bij elkaar.
  • Het zijn lokale middenstanders en bedrijven die zorgen voor werkgelegenheid. Werk vlakbij de deur. Vaak voor Wijnegemnaren.
  • Het zijn de lokale middenstanders die het mogelijk maken voor ouderen en mensen zonder wagen ‘rond onze kerktoren’ te shoppen, waardoor ook deze mensen gemakkelijk aan hun favoriete producten geraken.
Met de komst van online shoppen is het des te meer belangrijk geworden om de lokale shopper extra in de watten te leggen. Om lokale handel te ondersteunen wil dorpspartij durf! daarom één van onze gemeentelijke ambtenaren (tijdelijk) vrijmaken voor de functie van 'centrummanager'. Deze centrummanager heeft als taak niets anders dan de identiteit van het Wijnegems ondernemershap te versterken: lokale ondernemers samenbrengen, algemene promotiecampagnes bedenken, Turnhoutsebaan als shopping straat visueel aantrekkelijker maken, pop’ups actief aantrekken op (onder andere) het marktplein, de leegstand te verminderen, start-ups adviseren, enzovoort ...

Ik en dorpspartij durf! willen op deze manier Wijnegem als lokaal shopping- en ondernemersmerk verder versterken!

#KiesLokaal!


Tom Tachelet
Kandidaat dorpspartij durf!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijsttrekkerschap dorpspartij durf! #kieslokaal

Aantal verkeersongevallen Houtlaan op het hoogste peil in 10 jaar. Kiezen we voor tijdswinst, of gaan we voor meer veiligheid én woonkwaliteit?

12de werk voor Wijnegem. Mijn lokale droom: een open brief voor Wijnegem! *Filmpje*